Outhands Internet & Media

Trends op het gebied van Facebookmarketing

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Net als bij SEO geldt ook voor Facebook dat we als bedrijf of organisatie eigenlijk niet meer zonder kunnen. Op het gebied van Facebookmarketing gaat er ook het één en ander veranderen in 2017. Outhands brengt je graag op de hoogte van de drie grootste veranderingen.

Video

Het is je misschien ontgaan, maar Facebook geeft aan dat het Facebookplatform over vijf jaar alleen nog maar uit videocontent zal bestaan. Daarbij komt ook dat 80% van de gebruikers Facebook op zijn- of haar mobiel gebruikt. Net als ‘mobile first’ (zie SEO trends voor 2017) is het belangrijk dat je als organisatie rekening moet houden met het mobiele gebruik van bezoekers. Niet alleen het formaat moet kloppen op een mobiel, ook de content die je plaatst moet creatief zijn. Je loopt anders het risico dat bezoekers van jouw facebookpagina de content niet afkijken en te snel wegklikken.

Live video

Hierboven werd al even over de video gesproken. Naast de gewone video heeft Facebook nu ook ‘live video’. Het doel van de live video is om meer interactie te creëren met jouw klant en/ of doelgroep. Verder is het niet alleen heel erg handig voor jouw eigen doelgroep, maar het bereikt ook nieuwe doelgroepen. De mensen die je in eerste instantie niet als doelgroep had gekozen kunnen een potentiele nieuwe klant worden. Live video gebruik je voornamelijk wanneer je iets te melden hebt of wanneer er nieuwe producten binnen zijn. Be creative!

Stimuleren van verkoop

Als bedrijf wil je dat jouw dienst of product zo goed mogelijk verkoopt. Zodra je een advertentie opmaakt in Facebook kun je kiezen voor verschillende doelstellingen. Je kiest vervolgens voor de doelstelling genaamd ‘winkelbezoeken’. De optie ‘winkelbezoeken’ is bedoeld voor bedrijven met meerdere locaties die de optie ‘Locaties’ hebben ingeschakeld. Op deze manier kun je jouw doelgroep bereiken binnen een bepaalde afstand van het bedrijf. Dit gaat via advertenties die zijn ontworpen om mensen naar de dichtstbijzijnde locatie te krijgen of contact te laten opnemen met het bedrijf.

Bron: www.pexels.com