Laat zien wie je bent met goed drukwerk

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Tegenwoordig is het enorm lastig om je van andere bedrijven te onderscheiden. Laat staan dat dit nou net hetgeen is wat wij allemaal willen: ‘ons onderscheiden’. Er zijn veel nieuwe technieken hiervoor, denk aan social media en websites. Dit zijn veelal nieuwe media waarover wij later nog veel meer zullen vertellen. In deze blog houden wij het bij de traditionele media, namelijk drukwerk. Wat voor soorten drukwerk zijn er nou? Wat zijn de voordelen? Zijn er kosten aan verbonden en hoe onderscheid je jouw bedrijf of product met behulp van drukwerk?

Welke soorten drukwerk zijn er nou precies

Voordat we jou kunnen vertellen hoe je jouw bedrijf kunt onderscheiden gaan we eerst vertellen welke soorten er allemaal zijn. Je hebt namelijk niet één soort drukwerk, maar wel tientallen. Elk soort is gemaakt voor een ander doeleinde. Zo kun je kennis, houding of gedrag beïnvloeden van de klant. Voordat we zo ver zijn gaan we eerst uitleggen wat de verschillende soorten kunnen zijn. Alle soorten benoemen gaat niet, maar je kunt altijd contact met ons opnemen om de opties te bespreken. De keuze is oneindig, kies wat er bij jouw onderneming past.

Een eerste indruk maak je maar 1 keer

Een visitekaartje is de meest gemakkelijke vorm van drukwerk, het is de eerste indruk die je achterlaat bij een klant. Een visitekaartje maakt het netwerken makkelijker, professioneler en is klein zodat ze het makkelijk bij zich kunnen opbergen. Op een visitekaartje staat bondig geschreven wie je bent, wat je doet en hoe mensen jou kunnen bereiken. Omdat veel bedrijven hiervan gebruik maken is het belangrijk dat je jouw visitekaartje zo persoonlijk en creatief mogelijk maakt, het moet opvallen.

Informatie bundelen in jouw huisstijl

Een brochure geeft meer informatie over wat jouw product of dienst doet. Wat is het verhaal erachter, wat kunnen mensen met de producten en diensten, waar staat alles voor en hoe kunnen ze meer te weten komen? Een brochure moet de klant meer informatie verschaffen. Dit is een toevoeging op de website van jouw bedrijf. Verder dient een brochure aantrekkelijk te zijn met vaak mooie en duidelijke foto’s die de aandacht van de klanten trekt.

Meer succes met een goede offertemap

Een offertemap staat netjes en geeft daarmee een professionele indruk. In een offertemap kun je contracten opstellen of samenwerkingsovereenkomsten en andere belangrijke papieren opbergen. Een offertemap hoeft in tegenstelling tot het visitekaartje en de brochure minder creatief en opvallend te zijn. Belangrijk is vooral dat de huisstijl en het logo terug te vinden zijn op de offertemap. Deze twee aspecten zijn het belangrijkste van de offertemap.

Een spandoek samen van meer dan 50 meter, zo mist niemand jou meerEen spandoek samen met een lengte samen van meer dan 50 meter, zo mist niemand jou meer

Laat zien dat je bestaat met buitenreclame.

Naast interne reclamemiddelen heb je ook externe reclamemiddelen. Dit zijn de middelen die je aan de buitenkant van het bedrijf ziet. Je kunt hierbij denken aan spandoeken bij het bedrijf. Met spandoeken trek je meteen de aandacht. Zorg hierbij voor een mooie afbeelding en opvallende kleuren en een korte, pakkende tekst. Een spandoek moet opvallen, de aandacht trekken en ervoor zorgen dat de klant actie onderneemt.

Sta je op een groot evenement? Dan wil je natuurlijk de aandacht trekken van al die tientallen, honderden of misschien wel duizenden mensen. Dit kun je doen door middel van vlaggen. Een vlag laat blijken dat je aanwezig bent. Het is hiervoor belangrijk dat je enige naamsbekendheid hebt opgebouwd. Naamsbekendheid houdt in dat klanten jou bedrijf herkennen en weten wat het is bij het zien van alleen de naam of beeldmerk. Als dit niet voor jou geldt, dan moet je als bedrijf eerst andere middelen inzetten.

Drukwerk werkt!

Zodra je besloten hebt dat je gebruik wil maken van drukwerk, wil je wel weten wat de voordelen zijn. Zo is een groot voordeel dat je naamsbekendheid onder de aandacht brengt. Daarnaast probeer je de klant ook tot actie aan te zetten. Je wil iets van de klant en dat probeer je te bereiken met drukwerk. Ook vergroot je de kennis bij de klanten door middel van brochures, flyers en folders. Het is daarbij enorm van belang om goed te kijken naar je doelstellingen. Wat wil je bereiken met het drukwerk? Kennis, houding of gedrag veranderen? Als je hier goed naar kijkt haal je de beste voordelen uit jouw drukwerk en behaal je hiermee je doelen.

Tussen al die tientallen soorten drukwerk zal uiteraard een passende match voor jou zitten. Voor je weet welk soort je moet hebben, is het belangrijk om duidelijk te stellen wat je wilt verspreiden. Wat wil je de klanten vertellen? Wat moet de klant vervolgens doen met de gegeven informatie? Moeten ze producten bestellen? Wil je dat ze meer weten over jouw bedrijf? Wil je dat ze jouw bedrijf herkennen? Het is enorm belangrijk om dit duidelijk te hebben zodat je de perfecte match in drukwerk vindt. Wij snappen dat dit moeilijk kan zijn en brainstormen daarom graag met jou verder over de verschillende soorten informatie en doelen. Twee weten immers meer dan één.

Elk soort drukwerk kan in jouw eigen huisstijlElk soort drukwerk kan in jouw eigen persoonlijke huisstijl

De opmaak in jouw eigen huisstijl

Nu heb je alles voor elkaar en heb je jouw informatie en doelen voor ogen. De volgende stap is de huisstijl. Heb je deze al voor elkaar? Perfect. Wij kijken graag of deze helemaal up-to -date is en aan al jouw wensen voldoet. Heb je nog geen huisstijl dan is het erg belangrijk om deze te laten ontwikkelen. Een huisstijl is herkenbaar, zegt wie jij bent en waar je voor staat en laat je vervolgens in alles terugkomen. Een huisstijl verander je niet snel meer, dus denk er goed over na wat je uit wilt stralen. Wij helpen je graag verder bij het ontwikkelen van een huisstijl, we nemen je mee in het proces van het brainstormen, bedenken, creëren en  ontwikkelen. Wil je hier graag meer over weten? Neem dan contact met ons op de koffie staat klaar. Stuur een mailtje naar info@outhands.nl, geef een belletje op 071 78 532 15 of vul ons contact formulier in. We hopen je graag een keer te zien.

Bron: www.pexels.com