Outhands Internet & Media

SEO zonder tools, zo kom je hoger in Google

Geplaatst op door Jhemyla van Es

(Bijna) iedereen heeft de wens om met de website hoger in Google te komen. Dan bedoelen we niet de makkelijke manier, met advertenties, maar via SEO. Een begrip dat al vaker voorbij gekomen is. Zo zijn er handige hulpmiddelen voor het vinden van keywords en backlinks, rankcheckers die je posities bij de zoekresultaten bijhouden, eindeloos veel ‘onmisbare’ plugins voor Google Chrome. Wij geven tips waarbij je al deze hulpmiddelen niet nodig hebt.

SEO in 2018

  • Maak een steengoede website voor de mensen die je oprecht wil verder helpen
  • Weet wat hen bezig houdt en speel daar met waardevolle content op in
  • Zorg dat je website prettig en doelgericht is
  • Durf te verkopen en overtuig bezoekers van jouw meerwaarde
  • Wees geen grijze muis en blijf creatief nadenken

Leer de doelgroep kennen

Tegenwoordig brengen we met zijn alle veel tijd achter de computer door. Hierdoor analyseren we de doelgroep via ‘de ogen van de computer’. We vergeten welke personen er nou echt voor ons zitten. Wie is nou echt de doelgroep, wat gaat er in het hoofd van de doelgroep om? Met welke vragen zitten ze en wat ervaren ze als prettig? Leer je doelgroep echt face- to face te kennen. Bestaat het klantenbestand uit duizenden klanten? Neem dan een kleine groep en maak er ook echt tijd voor vrij.
Als je weet wie er tegenover je zit, weet je ook beter wat je kunt zeggen om hem of haar oprecht verder te helpen. Dat betaalt zich altijd terug. In directe verkopen en aanvragen, goodwill, links, mentions en aanbevelingen. De uitdrukking ‘wie goed doet, goed ontmoet’ klinkt wellicht ouderwets, maar is ook in 2018 onverminderd actueel.

Ontwijk clichés

Ieder bedrijf doet eraan mee, de welbekende clichés. ‘Optimaal verzorgen’, ‘aan het juiste adres’, ‘hoog in het vaandel’ zijn zeer bekende termen die vaak terugkomen. Ook bij Outhands zijn wij hier schuldig aan. Dit is enorm zonde, want bezoeker zijn op deze manier snel door de website heen en kijken alleen nog naar de prijs. Elk bedrijf is een keer begonnen, maak een uniek verhaal. Laat zien waarom je echt anders bent dan de concurrentie. Waarom hetzelfde doen als je ook het verschil kunt maken?
Maak gebruik van storytelling. De bouwstenen van een goed verhaal. Storytelling is een belangrijk gereedschap voor contentmarketing: verhalen vertellen waar je doelgroep op zit te wachten.

Vergeet de indeling van je website niet

Bij SEO doe je enorm je best om het zoekmachines zo makkelijk mogelijk te maken. Dat geldt voor het verkrijgen van links en het optimaliseren van webteksten, maar vergeet de indeling van je website niet.
Pagina’s die een zoekmachine sneller vindt, kent hij meer waarde toe. Dankzij Semantic Search kijkt Google ook steeds meer naar de samenhang tussen pagina’s. Die kun je benadrukken door gericht interne links te plaatsen tussen gerelateerde pagina’s. Zo versterken ze elkaar en snapt Google beter wat je doet en waar je website over gaat.

Het is ook verstandig om een ‘testgroep’ te maken voor de indeling van je website. Maak een vragenlijst met vragen en bekijk of deze makkelijk te vinden zijn via de website. Dit kunnen de volgende vragen zijn:

  • Wat is ons e-mailadres?
  • Waar staan de vacatures?
  • Wat is het KvK-nummer?

Wat kan Outhands internet en media voor u betekenen op het gebied van SEO?

Wilt u meer weten over de bovenstaande diensten of heeft u een andere vraag naar aanleiding van dit artikel? Twijfel niet en neem contact met ons op. Alleen meer informatie? Dat kan ook, kom gerust eens langs voor een kopje koffie en wij voorzien je graag van meer informatie. Ons kantoor is gevestigd in Rijnsburg, vlakbij Katwijk en Noordwijk in de Duin- en Bollenstreek.Bellen kan natuurlijk ook naar 071 78 532 15 of stuur een e-mail naar info@outhands.nl en wij helpen je graag verder in het proces. Voor support kun je een e-mail sturen naar support@outhands.nl.