Outhands Internet & Media

Welke website vernieuwingen voeg jij toe in 2018?

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Ongelofelijk, maar waar: het is alweer januari 2018. De tijd gaat zo enorm hard als je het ons vraagt. Reden genoeg om vandaag te starten met een lijstje te maken voor uw website. Is de website nog helemaal up-to-date of is het tijd om (kleine) veranderingen aan te brengen? Welke website vernieuwingen voeg jij toe in 2018?

Inhoud: Welke website vernieuwingen voeg jij toe in 2018?

  • Het vernieuwen van afbeeldingen
  • Teksten SEO klaar maken
  • Website mobiel vriendelijk maken
  • Heel nieuwe website maken

Afbeeldingen vernieuwen

Veel organisaties staan hier niet direct bij stil, maar afbeeldingen op een website zijn enorm belangrijk. Het trekt de aandacht en vertelt zonder woorden direct een verhaal of boodschap. De vraag is dan ook? Heeft u al gekeken naar de afbeeldingen op de website? Kloppen deze nog steeds met het verhaal dat de organisatie wil vertellen. Bij Outhands raden wij organisaties aan om foto’s te gebruiken die door een professionele fotograaf zijn gemaakt. Die zorgt voor mooie, kwalitatieve foto’s die goed tot hun recht komen op de website. Enkele voorbeelden van websites die wij gemaakt hebben en waar afbeeldingen mooi tot hun recht komen:

DSV verzorgd leven

DSV |verzorgd leven is een protestants-christelijke organisatie die diensten verleent op het gebied van wonen, welzijn en zorg binnen de gemeenten Katwijk en Lisse. De organisatie maakt geen gebruik van stockfoto’s, maar heeft wel een professionele fotograaf ingehuurd. De foto’s zijn oprecht, goed van kwaliteit en vertellen een verhaal.

Star & van der Gugten

Star & van der Gugten heeft zowel eigen foto’s als stockfoto’s gebruikt. Zodra je alle tekst van de website zou verwijderen, is het nog steeds duidelijk in welke sector ze opereren. Er heerst een ‘no go’ op het gebruik van stockfoto’s. Hier valt wat over te zeggen, maar als je ze juist gebruikt kan het resultaat verbluffend zijn.

Teksten vernieuwen SEO

Vindbaar in Google zijn alle organisaties met een website. Vindbaar zijn op minste pagina 1 van Google met bepaalde zoekwoorden is een heel ander verhaal. Er bestaan manieren om beter vindbaar te zijn in Google ook wel SEO genoemd. SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Het is de kunst van het scoren in de gratis (organische) resultaten van Google. Je kunt je website hier middels tal van factoren voor optimaliseren. SEO resultaten zijn de resultaten aan de linkerkant in Google.

 

 

  • On-page SEO factoren zijn alle factoren op je website zelf die bijdragen aan de zoekmachine-vriendelijkheid van je website. Je kunt jouw website in alle details optimaliseren zodat je website hoger in Google komt.
  • Off-page SEO factoren zijn alle factoren buiten je eigen website om die bijdragen aan de populariteit van je website in de ogen van Google. De belangrijkste factor hierin is altijd het verkrijgen van zogenaamde backlinks geweest. Backlinks zijn links van andere websites naar die van jou. Tegenwoordig kun je de invloeden van social media daar bijvoorbeeld ook toe rekenen.

Bij Outhands bekijken we graag hoe de teksten op de website in elkaar steken. Outhands gaat vervolgens op de volgende manier te werk:

  • Outhands gaat met de desbetreffende persoon uit de organisatie rondom de tafel zitten voor de zoekwoorden. Het is hierbij belangrijk dat de organisatie duidelijk heeft welke zoekwoorden belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan ‘webdesign’, ‘website maken’ etc.
  • Woorden of woordgroepen die betrekking hebben op de producten of diensten sorteren en naar belangrijkheid omschrijven.
  • Vervolgens gaan wij de zoekwoordentrends met elkaar vergelijken. Hoe vaak wordt een zoekwoord gebruikt en hoe ontwikkelt het zoekvolume zich door de tijd? Als dit duidelijk is gaan we een plan opstellen.

Website mobiel vriendelijk maken (responsive)

Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de webdeveloper streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Makkelijk en kort uitgelegd: de website past zich aan op het scherm waarmee een klant de website bekijkt. In dit artikel ‘een responsive website, wat is dat nu precies?’ hebben wij al uitgelegd wat dit precies inhoudt. Speciaal voor de ondernemers die dit artikel nog niet gelezen hebben, in een notendop alles over responsive.

Responsive houdt in dat als consumenten op een mobiel zoeken naar informatie de website goed leesbaar is en zich aanpast aan het kleinere scherm. Een goed voorbeeld van een responsive website is de website van Outhands zelf (uiteraard). Bekijk eerst de website op een computer en laat deze pagina ook openstaan. Als je vervolgens een tablet of mobiel erbij pakt en op deze device ook naar de website van Outhands gaat zal je zien dat alle informatie nog steeds perfect leesbaar is.

Outhands verzorgt webdesign, vormgeving en applicatie ontwikkeling. Webdesign is niet alleen onze expertise, het is onze passie.

Uw website (GRATIS) testen

Misschien vraagt u zich nu af of uw website al responsive is en makkelijk inleesbaar op de mobiele telefoon of tablet. Dit kunnen consumenten en bedrijven heel makkelijk zelf (en gratis) testen via Google. Bekijk via ‘Mobile Friendly’ of uw webpagina geschikt is voor mobiele apparaten. De tool voor mobielvriendelijke tests is gebruiksvriendelijk. U hoeft alleen de volledige URL op te geven van de webpagina die u wilt testen. Eventuele omleidingen die zijn geïmplementeerd op de pagina, worden gevolgd door de test. De uitvoering van de test duurt meestal minder dan een minuut.

Website opfrissen door kleine aanpassingen

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de website voor 90% gewoon klopt. Dat er helemaal geen grote veranderingen nodig zijn. Een goed voorbeeld hiervan is de website van GreenCoffins. Deze website zit al goed in elkaar. Eind dit jaar heeft GreenCoffins alleen de teksten net wat anders geschreven (homepage). De teksten klopten nog wel, maar moesten in een nieuw jasje gestoken worden. Ook moest er een afbeelding van duurzaamheid en de 3P’s op de homepage komen. Deze twee kleine aanpassingen is misschien niet voor iedereen direct zichtbaar, maar geeft wel net een andere sfeer op de website.

Ook kan het zo zijn dat je doel van de website moet veranderen. Dat de tekst in eens niet meer belangrijk is, maar dat beeld belangrijk is. Dan is het mogelijk om nieuwe foto’s op de website te plaatsen of een net wat andere opmaak te proberen. Deze veranderingen hoeven niet groot te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook alleen de homepage veranderen. Vraag voor de opties naar Mark via mark@outhands.nl of kom gezellig een biertje (koffie of thee mag ook) drinken en we bespreken vrijblijvend de verschillende opties.

Heel nieuwe website

Last but not least: de website compleet vernieuwen. Outhands heeft in de afgelopen jaren flink wat websites vernieuwd en aangepast. Dit hebben wij o.a. gedaan voor: Accent Accountancy, DSV verzorgd leven, Star en van der Gugten en nog veel meer. Webdesign is niet alleen onze expertise, het is onze passie. Samen met de organisatie bespreken we tijdens een afspraak de mogelijkheden en wensen. Onze vormgevers vertalen dit vervolgens naar een ontwerp. Binnen dit ontwerp houden wij rekening met websitedoelen, doelgroep en weergave op verschillende apparaten zoals pc, laptop en smartphone. Waar de andere stoppen, gaan wij verder. Outhands monitort continue de website en adviseert bij nieuwe trends, updates en mogelijkheden. Dit traject is ook perfect te combineren met internetmarketing.

Wat kan Outhands internet en media voor u betekenen op het gebied van website vernieuwingen?

Wilt u meer weten over de bovenstaande diensten of heeft u een andere vraag naar aanleiding van dit artikel? Twijfel niet en neem contact met ons op. Alleen meer informatie? Dat kan ook, kom gerust eens langs voor een kopje koffie en wij voorzien je graag van meer informatie. Ons kantoor is gevestigd in Noordwijk, vlakbij Katwijk en Rijnsburg in de Duin- en Bollenstreek. Bellen kan natuurlijk ook naar 071 78 532 15 of stuur een e-mail naar info@outhands.nl en wij helpen je graag verder in het proces. Voor support kun je een e-mail sturen naar support@outhands.nl.

Bron: www.pexels.com, www.pixabay.com