Outhands Internet & Media

Outhands gaat offline

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Je leest het goed, Outhands gaat offline. De offline marketing om precies te zijn. Want naast de online wereld, is er ook nog steeds een offline wereld. Eentje die nog vol ligt met kansen en wij laten graag weten welke kansen er offline voor het oprapen ligt. Een balans tussen online en offline marketing is vaak beter dan al je kaarten inzetten op online.

Outhands gaat offline

Offline marketing is het overbrengen van de waarde van producten of diensten zonder het gebruik van digitale media zoals internet. Offline marketing deed door het ontstaan van online marketing. Daarvoor was elke vorm van marketing offline. Onder offline marketing verstaan we o.a.: advertenties in huis-aan-huis en/of dagbladen, tijdschriften, televisie- en radioreclame, promotieteams en buitenreclame.

Targeting

Een bekend fenomeen van de online marketing is de mogelijkheid om alles perfect te personaliseren. Er zijn genoeg programma’s die precies een analyse kunnen maken van de doelgroep. Waar de klanten op zoeken, wat ze mooi vinden, wie het zijn en ga zo nog maar door. Ook offline is er kans genoeg om de doelgroep te leren kennen. Hiermee kun je vervolgens offline verder gaan, of gebruiken voor je online campagne.

Hoe dan, vraag je je af? Neem als voorbeeld (waargebeurd) een incassobureau, dat brieven stuurt naar mensen met schulden. Het doel van deze brieven is vooral contact tot stand brengen. De ervaring leert daar dat mensen die in de DISC-methode onder de categorie ‘groen’ vallen, niet of nauwelijks reageren op strenge brieven waarin ze worden aangemaand om actie te ondernemen.

Als je ze echter de helpende hand biedt, een laagdrempelige tone-of-voice kiest en woorden gebruikt als ‘betrouwbaar’, dan is de respons veel hoger dan wanneer je iedereen dezelfde brief stuurt. In dit geval reageerden mensen die waren gecategoriseerd als ‘groen’ zelfs bijna drie keer zo vaak als wanneer we ze een standaard incassobrief kregen.

Interactie

Doordat we zo online leven, is er een heel grote doelgroep die de interactie mist. Vaak is er geen interactie meer tussen de klant en het bedrijf. Het begint al met ‘in contact komen’. Je kunt uiteraard bellen, maar we zijn allemaal bekend met de wachtrijen. Voor je het weet hang je alweer 10minuten aan de telefoon. Het snelst is vaak om te reageren op ‘social media’. Probeer daarom als organisatie ook altijd aan de mensen te denken die niet zo handig zijn online. Kunnen deze mensen jouw bedrijf net zo goed bereiken?

Creëren van een beleving

Dit kan zowel online- als offline en dat vergeten mensen vaak. Als je naar een beurs toe gaat, heb je niks aan laptopschermen. Bezoekers komen naar een beurs om allen zintuigen te laten prikkelen. Voelen, ruiken, proeven, horen en zien. Online blijft het toch beperkt tot horen en zien en dat maakt het zo zonde. Laat mensen kennis maken met jouw product. Ik heb het zelf met bloemen. Ik ben gewoon een consument die elke week een bloemetje koopt voor in huis. Vaak koop ik deze ‘gewoon bij de AH’ en soms bij het tuincentrum. Laatst kwam ik terecht bij bloembinderij van Duyvenbode. We kregen een perfecte service en liepen de winkel uit met twee grote vazen en een prachtige bos bloemen. Het was zo anders dan bloemen kopen bij de AH en een Tuincentrum. Ik wist meteen zeker: hier kom ik volgende week weer terug.

Drukwerk

De bekendste vorm van offline marketing is: drukwerk. Je bedrijf onder de aandacht brengen via reclame en drukwerk is een creatief proces. Doormiddel van verschillende manieren kun je jouw voetafdruk achterlaten bij de klant. Wij bieden hier verschillende diensten in aan speciaal voor jou. Outhands realiseert reclame en drukwerk naar wens. Je kunt hierbij denken aan visitekaartjes, folders, brochure, banners, notitieboekjes en nog veel meer.

Een website laten maken in omgeving Katwijk?

Wilt u meer weten over de bovenstaande diensten of heeft u een andere vraag naar aanleiding van dit artikel? Twijfel niet en neem contact met ons op. Alleen meer informatie? Dat kan ook, kom gerust eens langs voor een kopje koffie en wij voorzien je graag van meer informatie. Ons kantoor is gevestigd in Rijnsburg, vlakbij Katwijk en Noordwijk in de Duin- en Bollenstreek.Bellen kan natuurlijk ook naar 071 78 532 15 of stuur een e-mail naar info@outhands.nl en wij helpen je graag verder in het proces. Voor support kun je een e-mail sturen naar support@outhands.nl.