Het inzetten van Google Adwords (SEA)

Geplaatst op door Jhemyla van Es

We schreven een paar weken terug over ‘SEO zonder tools, hoe kom je hoger in Google’. Wij gebruiken SEO vaak in combinatie met SEA oftewel Google Adwords. Bij Outhands zijn we van mening dat deze twee componenten elkaar voortdurend versterken. Omdat Google Adwords niet voor iedereen vanzelfsprekend is leggen wij graag uit wat het is, en hoe je het kunt inzetten voor jouw online marketing. 

seo_zonder_tools_2-2

Wat is SEA

SEA staat voor (Search Engine Advertising), hiermee wordt het betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Door te adverteren op internet kun je je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op themawebsites met behulp van een banner. Ook kun je advertenties maken aan de hand van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek om zo de meeste clicks naar jouw website te genereren.

De zoekmachine van Google maakt gebruik van een eigen advertentiesysteem; Google AdWords. Door middel van een veilingsysteem kun je bieden op de betaalde advertentieplekken in de zoekmachine van Google. Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren.

SEO vs. SEA

Bij SEO optimaliseer je een website om hiermee hoger in Google te komen. Dit gebeurt op een organische manier. Outhands doet dit door het houden van een doelgroeponderzoek. Na dit onderzoek is het tijd voor een zoekwoordenonderzoek en het maken van een websitestructuur. Vervolgens maken wij de teksten op de juiste manier. Om een nog grotere kans te maken om hoger in Google te komen is het verstandig om ook te bloggen. Dit kan elke week, elke twee weken of elke maand. Belangrijk is dat het met regelmaat gebeurt met onderwerpen die geschikt zijn voor jouw doelgroep.

Google Adwords

Bij Google Adwords kun je advertenties maken aan de hand van zoekwoorden. Deze zoekwoorden kosten een x bedrag per click. Je betaalt dus voor het aantal clicks op je advertentie. De advertentie kun je persoonlijk maken aan de hand van een bepaalde leeftijd, geslacht of locatie, of juist een bepaalde groep uitsluiten. Daarom is het belangrijk om goed te bepalen wie de doelgroep is van een advertentie. Wie wil je aanspreken en welke personen sluit je juist uit voor de advertentie. Voor verschillende groepen maak je dan advertenties met aparte teksten aan. Zo is het bijvoorbeeld zinvol om voor mannen en vrouwen aparte teksten te gebruiken, want een man kan door andere woorden geprikkeld raken dan een vrouw.

Google Adwords bij Outhands

Outhands beheert voor verschillende klanten een Adwords campagne. Dit kunnen wij ook voor jou doen. Ben je geïnteresseerd in het inzetten van Google Adwords of andere manieren van SEA, neem dan contact met ons op. Ons kantoor is gevestigd in Noordwijk, vlakbij Katwijk en Rijnsburg in de Duin- en Bollenstreek. Bellen kan natuurlijk ook naar 071 78 532 15 of stuur een e-mail naar info@outhands.nl en wij helpen je graag verder in het proces. Voor support kun je een e-mail sturen naar support@outhands.nl.

 

Jhemyla van Es

Jhemyla heeft haar bachelor in Arts - Communicatie behaald aan de Hogeschool Leiden. Vervolgens heeft zij haar bij verschillende bedrijven gespecialiseerd in de Marketing-, Communicatie- en PR sector. Jhemyla is werkzaam als communicatiespecialist bij Outhands en blogt twee keer in de maand op Outhands.nl.