Een website, jouw online visitekaartje

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Een website is allang niet meer alleen maar een website. Een website is tegenwoordig veel meer dan dat. Het is jouw online visitekaartje, een eerste indruk. Veel bedrijven en consumenten googelen eerst voordat ze het gesprek aan gaan. Het is daarom belangrijk dat een website het bedrijf representeert. Maar hoe maak je een website, jouw online visitekaartje?

drukwerk-headerfoto

Een perfecte website kan niet zomaar gemaakt worden. Deze moet perfect aansluiten op de doelgroep van het bedrijf. Het is belangrijk dat middels een brainstormsessie duidelijk wordt wie de doelgroep is. Welke bedrijven of personen vallen er onder de primaire- en secundaire doelgroep? Dit doen we samen door middel van segmenteren. Wanneer de doelgroep duidelijk is kunnen we naar stap 2.

Doel van de website

Maak je websitedoel concreet. We schreven er al eerder een blogbericht over omdat het belangrijk is. Er zijn verschillende websitedoelen die ieder eigen speerpunten hebben. Zo maken we bij Outhands onderscheidt tussen vijf verschillende doelen. We spreken van:

  • Informatiedoel
  • Uitgeefdoel
  • Merkbeleving
  • Leads generatiedoel
  • Verkoopdoel

Huisstijl ontwikkelen

Nadat de doelgroep en het doel duidelijk zijn is het tijd voor de huisstijl. Een huisstijl onderstreept het gedrag en de communicatie van de organisatie. Het bevestigt zoals aangegeven de kernwaarden van de identiteit en het imago. Maar waaruit bestaat een huisstijl nu eigenlijk? Huisstijl bestaat uit een vijftal elementen namelijk het woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen. Dit is een proces die veel tijd in beslag neemt.

Huisstijl doorvoeren naar offline visitekaartje

Door een huisstijl te ontwerpen die bij de identiteit van de organisatie past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid van de organisatie versterkt en wordt de identificatie met de organisatie door de eigen medewerkers vergroot. Het is tevens een goede manier om je als organisatie te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. De huisstijl is een belangrijk onderdeel van de identiteit en het imago. Daarom voert Outhands de huisstijl ook door naar de offline marketing zoals brochures, visitekaartjes en ander drukwerk.

Wil je ook een nieuwe website of een huisstijl laten ontwikkelen? Neem dan contact op met Outhands internet & media. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Geheel vrijblijvend uiteraard.

Jhemyla van Es

Jhemyla heeft haar bachelor in Arts - Communicatie behaald aan de Hogeschool Leiden. Vervolgens heeft zij haar bij verschillende bedrijven gespecialiseerd in de Marketing-, Communicatie- en PR sector. Jhemyla is werkzaam als communicatiespecialist bij Outhands en blogt twee keer in de maand op Outhands.nl.