Klant in beeld: Schoonmaakbedrijf De Rijn

Geplaatst op door Jhemyla van Es

Hoe gaat de ontwikkeling van een website nou in het echt? Wat voor soort klanten komen er bij Outhands? Hoe zit het proces in elkaar? In onze nieuwe rubriek – klant in beeld – bekijken we het werk van onze klanten en hoe deze tot stand kwam. 

schoonmaakbedrijfderijn

Schoonmaakbedrijf De Rijn kwam met een heel specifiek doel bij Outhands. Ze waren al voorzien van een website, maar desondanks waren ze niet tevreden met de toenmalige partij. Omdat in het contract stond dat bij opzegging de website niet meer van hen was, moest er een nieuwe website komen. De doelgroep en het doel waren al duidelijk en daar hoefde dan ook niets meer aan gedaan te worden.

Nieuw design

Het belangrijkste voor De Rijn was dat er een nieuw design kwam. Gebaseerd op de huidige doelgroep en de bijhorende doelstellingen. Outhands is samen met de opdrachtgever om de tafel gaan zitten om op bepaalde vragen antwoord te krijgen:

  • Welke pagina’s moeten er op de nieuwe website staan?
  • Welke informatie komt er op deze pagina’s?
  • Zijn er specifieke elementen die terug moeten komen?
  • Wat zijn de wensen op het gebied van design?

Huisstijl verwerken in design

De huisstijl van Schoonmaakbedrijf De Rijn bestond voornamelijk uit de kleuren wit, donkerblauw en lichtblauw. Het logo bestond ook al en zou ook niet aangepast worden. Onze developers zijn vervolgens aan de slag gegaan met een fris, overzichtelijk en speels design. De golven uit het logo komen overal op de website terug. Onderaan de header, bij de footer en in de tekstvakken. Dit zorgt voor één geheel. Verder is er een secundaire kleur toegevoegd aan het kleurenpalet: oranje. Deze kleur hebben we alleen gebruikt voor de call-to-action knoppen. Op deze manier vallen de knoppen extra op.

Diensten en sectoren

Het doel van de website is voornamelijk het informeren van de klanten en doelgroep. Belangrijke onderdelen hierbij zijn bijvoorbeeld diensten en sectoren. Deze twee onderdelen moesten heel duidelijk en overzichtelijk naar voren komen op de website. Door de diensten prominent op de homepage te weergeven is hier gehoor aan gegeven. Ook de sectoren hebben een duidelijke plaats gekregen op de website.

Bekijk voor het resultaat de website www.schoonmaakbedrijfderijn.nl.

Jhemyla van Es

Jhemyla heeft haar bachelor in Arts - Communicatie behaald aan de Hogeschool Leiden. Vervolgens heeft zij haar bij verschillende bedrijven gespecialiseerd in de Marketing-, Communicatie- en PR sector. Jhemyla is werkzaam als communicatiespecialist bij Outhands en blogt twee keer in de maand op Outhands.nl.