Schoonmaakbedrijf De Rijn

Geplaatst op 30 juli, 2018

De oude website van Schoonmaakbedrijf De Rijn was niet verouderd. Integendeel, de website was pas twee jaar oud. Door omstandigheden moesten ze een nieuwe website en Outhands heeft hier gehoor aan gegeven. De website is fris, overzichtelijk en gemaakt met een duidelijke huisstijl. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Oude situatie

De oude website van Schoonmaakbedrijf De Rijn was niet verouderd. Integendeel, de website was pas twee jaar oud. Helaas liep alles met de toenmalige opdrachtnemer niet zoals verwacht. Dit was de reden waarom de organisatie opzoek ging naar een nieuwe websitebouwer. Het probleem was voornamelijk dat bij het overstappen naar een nieuwe partij, de oude website kwam te vervallen. Deze viel namelijk onder het recht van de toenmalige opdrachtnemer. Outhands is vervolgens verder gegaan, waar de andere partij gestopt is. Met een nieuw design en nieuwe websiteteksten.

Doel nieuwe website

De website bestond al, maar Outhands koos ervoor om een heel nieuw design te ontwerpen. Een design die beter aansloot bij de visie en missie van de organisatie. Aan de huisstijl was weinig verandering nodig. De kleur blauw en wit bleven bestaan en Outhands voegde enkel de kleur oranje toe. Op deze manier viel de call-to-action knop direct op. Vervolgens is er gekeken naar een manier om de diensten en sectoren duidelijk naar voren te laten komen. De website hoefde niet veel informatie te bevatten, maar moest wel duidelijk en overzichtelijk zijn.

Websitedoelen op een rij

  • Responsive design
  • Overzichtelijke diensten- en sectorenpagina
  • Geavanceerde formulier validatie
  • Google Maps API integratie