SEO en SEA

(Bijna) iedereen heeft de wens om met de website hoger in Google te komen. Dan bedoelen we niet de makkelijke manier, met advertenties, maar via SEO. Een begrip dat al vaker voorbij gekomen is. Zo zijn er handige hulpmiddelen voor het vinden van keywords en backlinks, rankcheckers die je posities bij de zoekresultaten bijhouden, eindeloos veel ‘onmisbare’ plugins voor Google Chrome.

SEO

Tegenwoordig brengen we met zijn alle veel tijd achter de computer door. Hierdoor analyseren we de doelgroep via ‘de ogen van de computer’. We vergeten welke personen er nou echt voor ons zitten. Wie is nou echt de doelgroep, wat gaat er in het hoofd van de doelgroep om? Met welke vragen zitten ze en wat ervaren ze als prettig? Leer je doelgroep echt face- to face te kennen. Bestaat het klantenbestand uit duizenden klanten? Neem dan een kleine groep en maak er ook echt tijd voor vrij.

Als je weet wie er tegenover je zit, weet je ook beter wat je kunt zeggen om hem of haar oprecht verder te helpen. Dat betaalt zich altijd terug. In directe verkopen en aanvragen, goodwill, links, mentions en aanbevelingen. De uitdrukking ‘wie goed doet, goed ontmoet’ klinkt wellicht ouderwets, maar is ook in 2018 onverminderd actueel.

Bij SEO doe je enorm je best om het zoekmachines zo makkelijk mogelijk te maken. Dat geldt voor het verkrijgen van links en het optimaliseren van webteksten, maar vergeet de indeling van je website niet.

Pagina’s die een zoekmachine sneller vindt, kent hij meer waarde toe. Dankzij Semantic Search kijkt Google ook steeds meer naar de samenhang tussen pagina’s. Die kun je benadrukken door gericht interne links te plaatsen tussen gerelateerde pagina’s. Zo versterken ze elkaar en snapt Google beter wat je doet en waar je website over gaat.

SEA

Betekenis SEA: SEA staat voor (Search Engine Advertising), hiermee wordt het betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Door te adverteren op internet kun je je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op themawebsites met behulp van een banner.

De zoekmachine van Google maakt gebruik van een eigen advertentiesysteem; Google AdWords. Door middel van een veilingsysteem kun je bieden op de betaalde advertentieplekken in de zoekmachine van Google. Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren

Outhands heeft voor de volgende klanten SEO en SEA toegepast: DBS2 en Turnhout Blumen. Meer weten? Twijfel niet en neem contact met ons op. Alleen meer informatie? Kom gerust eens langs voor een kopje koffie en wij voorzien je graag van meer informatie. Ons kantoor is gevestigd in Noordwijk, vlakbij Katwijk en Rijnsburg in de Duin- en Bollenstreek. Bellen kan natuurlijk ook naar 071 78 532 15 of stuur een e-mail naar info@outhands.nl en wij helpen je graag verder in het proces. Voor support kun je een e-mail sturen naar support@outhands.nl.